V.Vizbaras: Radijo ryšio reglamentas

Lietuvos klubinių regatų Taurės seminaro, vykusio Juodkrantėje vasario 6 d. metu buvo pristatytos ir b/l Brabander kapitono Valdemaro Vizbaro mintys apie radijo ryšį. Manome, kad su jomis verta supažindinti ir platesnį ratą buriuotojų ar regatųorganizatorių, todėl V.Vizbarui sutikus publikuojame jo pastabas ir siūlymus.

***

Tai tam tikram renginiui ar veiklai nustatyta radijo ryšio vedimo tvarka, kurią sudaro:

  • Radijo kanalų (dažnių) parinkimas;
  • Ryšio laikas;
  • Korespondentų prioritetai;
  • Korespondentų šaukiniai;
  • Pokalbių frazių standartai;
  • Radijo stočių spinduliavimo galingumai.
brabander_01_vairine
V.Vizbaro siūlymai iš "Brabander" vairinės / foto iš www.ku.lt

    Keli pastebėjimai dėl mūsų naudojimosi radijo stotimis:

    1. Nors visi turi radijo operatorių pažymėjimus, bet supratimas, kam skirtas radijo ryšys gana menkas. Eteryje be reikalo plepama, tarnybiniu kanalu vykdomi visai netarnybiniai pokalbiai. Pvz. O‘Silvijos kapitonas per 9 kanalą The Tall Ships’ Races Baltic 2009 Klaipėdoje metu primygtinai šaukė BRABANDER‘į, kuris tuo metu plaukiojo uosto akvatorijoje. Paaiškėjo, kad žmogus turėjo kilnių intencijų – pasveikinti mane su gimtadieniu, bet tai buvo taip nelaiku ir ne vietoj. 9 kanalas ir taip buvo pakankamai užimtas. O apie dainas 9 kanalu jau sklina legendos. Paskui nereikia pykti, kad uosto tarnybos nelabai mus myli.
    2. Mūsų tarpe yra jachta, kurios neišsijungia tangentė ir stotis lieka siuntimo režime. Šita jachta visiškai paralyžavo ryšį AMBERSAIL‘o sutikimo metu. Tas pats buvo ir per Paršelio regatą. Reikia išsiaiškinti kieno tai bėdos ir susitvarkyti stotį, nes galite apturėti labai rimtų bėdų. Sutrikdžius radijo ryšį uoste gali susidaryti avarinė situacija ir kaltininkas būtų netvarkingos stoties savininkas.
    3. Radijo ryšio reglamentas yra vienas iš svarbiausių regatų dokumentų ir jo nesilaikymas turi būti traktuojamas  kaip grubus taisyklių pažeidimas, gresiantis jachtos diskvalifikacija. Kas dalyvavo The Tall Ships’ Races regatoje, tas žino, kaip skrupulingai laikomasi reglamento. Jei toks kiekis laivų pradėtų pliurpti, kaip esame įpratę mes – neapsiklausytum.

    Gero vėjo!

    b/l BRABANDER kapitonas Valdemaras Vizbaras

    RADIJO RYŠIO REGLAMENTO PAVYZDYS

    1. Naudojami ryšio kanalai  14 ir 72
    2. Teisėjų pranešimai kiekvieną apskritą valandą. Kanalas – 14. Trukmė – 10 min. Po apskritos valandos 10 min. eteryje visiška tyla. Visos jachtos tuo laiku klausosi eterio. Jachtos, pažeidusios tylos režimą, gauna baudos minutes. Jei bus sutrukdytas svarbus visiems pranešimas, jachta diskvalifikuojama.
    3. Teisėjų šaukinys – TEISĖJAS
    4. 14 kanalu jachtos praneša tik teisėjams skirtą informaciją –finišą tamsiu paros metu, nusiėmimą iš distancijos. Visi pranešimai ne tylos metu.
    5. Nelaimės pranešimas – 16 kanalu.
    6. Jachtos tarpusavyje kalbasi tik 72 kanalu.
    7. 72 kanale naudojamas tik 1W galingumas. 14 kanale – 25W

    5 thoughts on “V.Vizbaras: Radijo ryšio reglamentas”

    1. Dėl ryšio kanalų, kuriuos siūlyta naudoti klubinių regatų taurės seminaro Juodkrantėje metu, reikia nepamiršti, kad Klaipėdos valstybinio uosto laivybos taisyklės riboja 72 kanalą asmeniniams pokalbiams (XI skyrius, 118.14 punktas). Turint omenyje, kad 1W galingumu girdimumas jachta-krantas yra 30 jm, 72 kanalo ribojimas galioja 30 jm spinduliu aplink Klaipėdos valstybinį uostą, nes interferuos su laivybos priežiūros tarnybų pokalbiais. Dėl tos priežasties mes, laikantys jachtas Klaipėdoje, naudojame 68 kanalą, ką rekomenduojame ir Klubinių regatų organizatoriams.

    2. čia pateiktas tik radijo reglamento siūlymas diskusijai.
      Pastaba dėl 72 kanalo paminėjimo laivybos taisyklėse išties teisinga. O kaip yra su 68 kanalu? Lyg ir įprasta, kad jis buvo naudojamas buriuotojų. Bet pastaruoju metu girdėjom, jog jis perduotas žvejams?

    3. Paminetas Kap. Vizbaro pavyzdyje buvau ir pagerbtas, ir sugedintas. Kad ir kaip bebutu nemalonu, turiu pripazinti, kad sis pavyzdys buvo ir teisingas, ir pamokantis. Ner ko darbiniu kanalu pliurpt, net ir turint geru intenciju. Mantas Zalatorius, s/y O´Silvija Kapitonas.

    4. Si rudeni is tiesu teko klausytis begales zveju keiksmu, nevalyvu kalbu ir kitokiu blevyzgu 68 kanalu. O bandant susiristi su kita jachta minetu kanalu, kazkoks nepraustaburnis juru artojas net apsiputodamas man aiskino, kad cia, cituoju pasnekova “zveju kanals, karoce, pyp, pyp is cia pyp, visokie, pyp”. Butu tikrai idomu suzinoti, kaip ten su tuo 68 kanalu yra.

    5. Pats pakomentuosiu savo pastebėjimus. Pirmiausia, čia pateiktas reglamento PAVYZDYS ir aš visiškai nerekomenduoju kokiais kanalais turite kalbėti. Tam yra regatų organizatoriai, kurių reikalas suderinti su atitinkamomis tarnybomis, kokius kanalus gali naudoti. Jachtų daugėja ir, gal būt, jau atėjo laikas kreiptis į Ryšių reguliavimo tarnybą, kad LBS’ui būtų skirtas kanalas, skirtas tik buriuotojų reikalams. Užsienyje daug kur taip yra. Bet čia jau tikrai ne mano kompetencija. Gero vėjo!

    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *