Architektų buldozeriu per Smiltynės jachtklubą?

Dar berods 2006 m. buriuotojai ir projektuotojai diskutavo ir svarstė dėl Smiltynės (Klaipėdos) jachtklubo ateities vertindami Klaipėdos jachtų uosto ir jo prieigų plėtros bei kompleksinio sutvarkymo koncepsijos konkurso pasiūlymus. Praėjus keturiems metams aiškėja, jog UAB „DOMMO Nerija“ konkursą laimėjusi idėja keliauja į šiukšlių dėžę, o vietoj jos Klaipėdos architektų biuras “Andrijauskas ir partneriai” siūlo štai tokią monstrišką detaliojo plano koncepciją.

Vargu ar reikia šioje vietoje dar kažkokio komentaro.. Bet būtina paraginti visus neabejingus Smiltynės jachtklubo likimui atvykti į viešą Smiltynės jachtų uosto akvatorijos ir žemės sklypo Smiltynės g. 25, Klaipėdoje, detaliojo plano koncepcijos svarstymą, kuris įvyks 2010 05 27 (Ketvirtadienį), 15 val. Lietuvos architektų sąjungos Klaipėdos skyriaus patalpose Daržų 10 / Bažnyčių 4, III aukšte.

Kol kas tai tik idėja, bet nesulauksi jokių vertinimų ar kritikos ji gali tapti realybe!

Štai pasigrožėkite:



25 thoughts on “Architektų buldozeriu per Smiltynės jachtklubą?”

  1. kaimas kazkoks
    o kur kranas kur elingai kur lestoranas kur slipas kur visa kita…..
    beda

  2. ir dar naujame baseine kokiu jie ten laivus taip sustatys
    gal modelius elektronika valdomus che che

  3. pirmą vizualizaciją telefone pažiūrėjus neatrodė baisi. bet pamačius 19′ PC ekrane jau kitas vaizdas. paprastai tariant — „be ryšio“. gudriau — eklektika.
    kaimo trobos ant sovietinės vieno aukšto daržovių parduotuvės.
    duokit architektam „žolės“, gal ką geriau sugalvos.
    ir duokit jiems jachtą prišvartuoti. nes pagal vizualizacijas nepanašu, kad jie suvoktų, kiek tokiam manevrui erdvės reikia, jei pietiniame baseine pirsus sufantazavo. nebent baseiną iki farvaterio didins.

  4. P.S. o tie namukai labai jau į Preilos botelius panašūs. botelių likimas liūdnas. kad tik nenutiktų taip ir Smiltynės jachtklubui.
    spėju, kad kokie nors reikalavimai kutūros sargų yra — namai turi būti etnografiniai, a la kuršių. bet kas tada po jais?

  5. Pirma, tai ne jachtklubas, o marina. Nėra ten jokio klubo.

    Antra, kas savininkas – tas ir užsakovas. Malonu, kai į suinteresuotų asmenų (pvz., buriuotojų) nuomonę ir pageidavimus atsižvelgiama, bet, matyt, dėl kažkokių priežasčių persigalvota. Ir šeimininko žodis tapo paskutiniu ir lememu (ir jo žodis tapo kūnu – beveik). Kas ten savininkas, beje?

    Trečia, įtariu, kad futuristinį projektą (beje, labai neblogą, mano galva) pakeitė pragmatiškesnis ir pigesnis “kaimukas“ nebūtinai vien dėl landšafto vaizdo cerberių reikalavimų. Netgi manau, kad futuristinis jiems iš pradžių irgi nekliuvo. O ir ko kliūti? Toje vietoje nėra nieko saugotino (plg. piliavietę). Bet “namukai“ – “diošievo, no sierdyto“.

    Ketvirta, akvatorijos išplanavimas kažkodėl yra paskutinėje vietoje, o laivytes ten padėlioję tikrai nelabai įsivaizduoja, kam ten iš viso jos reikalingos, ir mielai padarytų “parkingą“. Manau, kad jiems krantas rūpėjo labiau. Ir dėl to netgi įtariu, kad užsakovui – irgi. Deja.

    Penkta, du slipai yra gerai. O kieno užgaida ten atsirado teniso kortas?… Nieko prieš, bet… nu, kamon, tovarišči! :D

    Žodžiu, lauksim atsiliepimų, kaip ten svarstymas vyko.

  6. Matau slipus net du.

    Žiemai vietoje elingo laivai bus sandėliuojami teniso kortuose.

    Restoraną pakeis minimarai namukuose.

    Kranų pilna aname krante… :D

  7. na as tik viena slipa iziurejau
    gaila kad buriavimas tik penkta koja
    tai reikia krantine aptverti kad teniso kamuoliukai i vandeni nekristu
    dar reikia vandens motociklams keleta vietu
    vandens dviraciams 15
    plius baidarems ir kanojoms
    na ir kateriaiaiiiii ir kateriiiiaaaii
    jachtos tik nedidesnes uz kadetus
    tikria puikiii marina

  8. Jums kad tik parekauti….
    Teisingai! Apgriuve sandeliukai zhymiai mielesni! ir Talpesni! Ir lestoranas dabartinis ish triju kambariuku padarytas yra pats erdviausias!
    O ar skaitete projekto prisitatymus ar aprashymus?
    Ash pakolkas nieko blogo nematau ar neyzhiuriu.
    Spresti vien ish vizualizacijos apie viso komplekso tinkamuma marinai – gal drasoka ( bet dabar juk taip madingas gatves teisingumas – susirinkim ir neleiskim nieko daryti! ).
    Beje – kas ten priesh 4 metus tokio genialaus buvo pasiulyta?

  9. o kam svartuotis? pristatys namuku, kuriuos paskui parduos arba nuomos o marina tik tarp kikto gausis, arba po viena privacia svartavimosi vieta kiekvanam namukui.
    p.s nu bet tikekimes taip nebus.

  10. nereikia painioti ‘rėkavimo’ ar ‘gatvės teisingumo’ (?) su nuomonės išsakymu. Pernelyg daug pavyzdžių, kai netinkamos architektūrinės idėjos buvo tyliai prastumiamos be didesnių diskusijų, o vėliau teigiama, jog štai – kvietėme viešai apsvarstyti, bet niekas nesusidomėjo.
    Taip, informacija kol kas nepilna, bet todėl ir raginame ateiti tuos, kuriems rūpi ir tiesiogiai paklausti architektų – ką jie planuoja.

  11. keletas papildomų pastebėjimų apie Smiltynės jachtų uostą:

    1. Smiltynės jachtų uosto infrastruktūros rekonstrukcija finansuojama ES pinigais. Bendra projekto suma – beveik 15 mln. ir ji visa iš ES Sanglaudos skatinimo veiksmų programos. Rekonstrukcijos projektą vykdo VšĮ Klaipėdos jachtklubas, kurio dalininke tapo Klaipėdos savivaldybė (kitu atveju, nebūtų gautas finansavimas).
    Projekto aprašymas yra čia: http://www.esparama.lt/2007-2013/lt/statistikaonline/igyvproj?pro_id=7338&sparams=190240&page=9&pgsz=10

    Kalbama apie šiuolaikišką buriavimo, poilsio ir turizmo traukos centrą, viešą erdvę ir pan. Viskas čia tvarkoje, ir džiugu, kad darbai prasidėjo. Klausimas tik – kiek būsimas UAB „DOMMO Nerija“ projektas siejasi su deklaruojamais Smiltynės jachtų uosto rekonstrukcijos darbais?

  12. 2. Smiltynės jachtklubo teritorijos ir pastatų renovacijos projektas, laimėjęs atvirą architektūrinį konkursą http://www.arus.lt/index.php?id=86
    na, aš ne arcitektas, bet kiek girdėjau įsivyrauja panaši praktika, kai skelbiamas konkursas, diskutuojama, išrenkamas nugalėtojas, o vėliau pasiūloma visiškai kitokia koncepcija. Tai kam tuomet imituoti visą viešą svarstymą ir skelbti tuos konkursus?

  13. Wawa! Labai teisingai – pirma reikia kad architektai pateiktu vizijas. Tik tada galima butu padiskutuoti – ko truksta, oo ko ish vis nereikia.
    Dabar labiau panashu – y klyksma gatveje – mUUUUuuuushAAAaaaa
    O ateiti – na ish Vilniaus ar Kauno – vien del svarstymo vazhiuoti – tolokai, brangokai… Gal yra kokiu kitu budu suzhinoti esama situacija?
    Ish kitos puses – kiek teko susidurti su architektais – jie visada geriau zhino, ko ish tiesu reikia uzhsakovui! O jeigu bandai paaishkinti, kad gyveni visai kiteip, nei kad architektu svajonese – buni apshauktas neishpruseliu, neishmaneliu ir tamsuoliu apskritai daranchiu geda visai visuomenei…

  14. Gerbiamieji, siulau sudalyvauti posedyje : http://www.architektams.lt/ekspertu-taryba/kvieciama-ekspertu-taryba-2010-05-27-15-val/ Kur galesime isklausyti projekto pristatymo is paciu jo autoriu, pamatyti daugiau projekto medziagos, gal but, isgirsti atsakymus i rupimus klausimus is “pirmu lupu”. Sios zinios padetu pasiruosti projekto svarstymui su visuomene (privaloma procedura pagal istatymus)ir pasiulimu teikimui. Taigi – zinojimas padarytu mus stipresnius. Be to duosime suprasti tiek projektuotojams, ties statytojams, kad mums rupi, koks bus jachtklubas. Bukime aktyvus ir neleiskime, kad jachtklubas taptu tiesiog visbuciu ar net “viesbuciu”-butais.

  15. taigis tikrai geriau atrodo arus projektas
    matyt sunku zole uzauginti
    ir kranas net nupiestas ir svartavimosi vietu padauginta
    keista kodel tas kaimas atsirado???????
    matyt siuos tinklapio pastebejimus reiktu viesai pristatyti svarstyme
    d

  16. galbūt ir ne stebuklas ir teisingi klausimai dėl to, kaip gali konkursą laimėjęs projektas būti nustumtas į šoną, o vietoj jo be jokio konkurso pasiūlytas naujas..

    arus projektas tikrai gražesnis, kita vertus irgi trūksta informacijos, nuomonės susidarymui.

    kai pagalvoji ko buriuotojams reikia – patogaus švartavimosi, prižiūrimo sanitarinio mazgo, kabačioko, elektros ir vandens :) o ar aplinkui stovės elingai ar fachverkiniai namukai ne taip jau svarbu..

  17. Kompanija ARUS nėra ir niekada nebuvo konkursą laimėjusio projekto autorius ! Konkursą laimėjo kompanija ARSO ir joje dirbusi autorių grupė (8 žmonės). Deja, anksčiausiai iš kompanijos ARSO “emigravęs” kolega (beje, mažiausiai prisidėjęs prie šio projekto) pasirodo visiškai nieko nenutuokia apie profesinės etikos principus ir, švelniai tariant, labai jau laisvai sau leidžia “improvizuoti” autorystės klausimais.
    Tik gaila, kad ir maestro Andrijauskas turbūt visą šį reikala supranta štai kaip: Užsilenkė kompanija? Tada valio – nustipo ir autoriai !

  18. atsiprašau dėl nekorektiškos nuorodos, tiesiog radau internete projekto aprašymą ir neatkreipiau dėmesio, jog tai kita kompanija.
    Visiškai sutinku, jog elgesys su autoriais, laimėjusiais konkursą mažų mažiausiai neetiškas. Bet čia jau spręsti turi architektų bendruomenė (sąjunga) ar jie toleruoja tokius dalykus, ar ne.

  19. o ar tiesa, kad išrinktas Klaipėdos jachtklubo projektas nerealizuotas dėl to, kad detaliojo plano nepavyko suderinti su Kuršių nerijos nacionalinio parko direkcija, nes jo apimtys du kartus didesnės nei numatyta Kuršių nerijos generaliniame plane? Ir ar ARSO nebuvo parengę mažesnės apimties plano?

  20. Rengiant detalųjį planą, ploto programa (nuo astronominio-konkursinio) netgi sumažėjo. Beje, plano rengimo procesų eigoje užstatymo ploto kiekis, bendru sutarimu su užsakovu, vis “tirpo”.
    Bėda ta, kad KNNP generalinio plano galiojanti Smiltynės planavimo schema (1993 metai!) yra ……na, net nežinau…….švelniai tariant, iliustruota paveiksliukais laisvo stiliaus rašliava. Šiame (juridinę galią turinčiame!) “dokumente”, vienuose puslapiuose dėstomuose postulatai, teiginiai, nuostatos akivaizdžiai prieštarauja kituose dėstomoms tiesoms arba teiginiai, skaičiai, normos (kad ir ploto) tokie aptakūs, kad juos traktuojant gali ir fantazijos pritrūkti :) Taigi, galimo užstatyti ploto kiekis, priklausomai nuo dokumento skaitytojo :) gali varijuoti tūkstančių kv.m. ribose!
    Dar daugiau, šio dokumento originalo tiesiog – NĖRA! Nei Aplinkos Ministerija, nei KNNP, nei Klaipėdos savivaldybė jo neturi. Arba akylai slepia – kas tada jau visiškas kriminalas. Kažkaip nesitiki. Kaip ten bebūtų, per trejus metus sugebėjome gauti tik kažkokius atšviestus šio dokumento fragmentus – po gabalėlį iš kiekvienos institucijos. Kas vos perskaitomo teksto “išskyrė”, kas beveik nebeįskaitomas brėžinių kopijųkopijųkopijas davė. Susiklijavo, šifravom :) Ir tai yra svarbiausias dokumentas, kuriuo turėtų remtis projektuotojas projektuojantis KNNP. Suprask, visi jį atmintinai moka :) Viskas be galo rimta :)
    Civilizuotame pasaulyje, įtariu, galima būtų išdiskutuoti ir tokią problemą, tačiau su KNNP jokia diskusija apskritai neįmanoma. Ten vien emocionalūs solistai. Faktai, skaičiai, tyrimai, analizės, argumentai – beprasmis triukšmas jų ausims. Iš esmės, jų nuostata yra iš viso prieš bet kokias statybas. Idealas – investuotojas suinvestuoja savo milijonus į visišką pastatų nugriovimą ir teritorijos išvalymą, tada susirenka žaislus ir nešdinasi kuo toliau. Palieka liaudžiai “ant špacyriaus”. Žodžiu, ieškokit debilo, trokštančio efektingai atsikratyt pinigų :D Krantinių remontą KNNP , grieždami dantimis, dar kaip nors iškentės. Vandens ir dugno liesti irgi negalima. Taip kad jeigu kartais rekonstruotame jachtklube “pasodinsit” laivą – adresą Nidoje pretenzijoms pareikšti žinote :)
    Kas dar? Generaliniame plane kalbama apie “tradicinio stiliaus architektūrą”! Gal kas gali paaiškinti – kas tai per padaras? “Malkų stiliaus” pseudožvejybinės triobos, tiražuojamos nuo Ignalinos ir Trakų bei pakelės kabakuose iki Kuršių Nerijos ir Palangos? Ne. Yra argumentų už vilas? Taip, bet tai tik dalis tiesos. Vilų užstatymas iš tikrųjų dominavo Smiltynėje, tačiau nuo senosios perkėlos į šiandieninio jachtklubo pusę statėsi ir kai kas daugiau. Paskaitome protingesnes knygeles, pavartome ikonografiją ir štai ką randame:
    1. Plaukymo stotis-mokyklos kompleksas Smiltynėje 1930 metai. A.Niksdorfo ir H. Reismano projektas……..suprojektuota pagal naujos, racionalios architektūros principus…. ( plačiau galima pasiskaityti – J. Tatoris “Senoji Klaipėda. Urbanistinė raida ir architektūra iki 1939 metų. 1994 metai. 239psl.)
    2. Lietuvių organizacijų vandens sporto bazė. 1935-1936 metai. ……..Jachtų angarai, plaukymo baseinas, bokštas šuoliams į vandenį…..didelė salė su bufetu, kambariai užsiėmimams ir gyventi. ( žiūr. ten pat.)
    3. Na, o 1939 metų Klaipėdos miesto planas (o ir kiti) aiškiausiai parodo visą “stiliaus tradiciją”. :)
    4. Beje, kuršiais ar žvejais Smiltynėje niekada ir nekvepėjo. Kopgalyje, kažkurį laiką – taip, o Smiltynėje – ne.
    5. Apie tvirtovę ir bunkerius jau nė nekalbėkim. :)

    Štai tokia, tskant, “petruška” kolegos buriuotojai. Ir visa tai tik ledkalnio viršūnė, o buriavimas šitame reikale – tik figos lapelis. Vietų bus, elektros bei vandens – taip pat. Pakankami kiekis WC ir dušų – tikėkimės. Skalbykla ir virtuvė – manau ne. Kabakas manau bus garantuotai – joks lietuvis be jo neišgyvena :) Remontas – špygutės, lakstysim į kitą krantą. Degalai – pirkit “kanistrus”, pilstysim kaip pilstėm, nes tai – anot nepakartojamų lietuviškų normų – ekologiškiau ir saugiau ;) Krantinės bus rekonstruotos, tvarkingos. Žmoniškas keltuvas – labai abejotina. Normalus parkavimas krante – gal. O laivus akvatorijose teks kaip nors virtuoziškai išsukinėt, nes kaip matyti naujojoje koncepcijoje, naujo šiaurinio pirso ir trečio baseino statyti nebesiruošiama. Išgyvensim gal, ne pirmas kartas gi :) Juokas per ašaras, bet patikėkit – tikrai ne architektai čia kalti.
    Anyway, gero sezono visiems!
    – Rodyti cituojamą tekstą –

    Ginas

  21. Ginui :
    Ar jachtklubo konkurso laimėtojų komanda yra nuleidus rankas ir savo teisiu į šį projektą nebenori ginti? Jei nebenori – ko reiktų, kad norėtumėt? O jei nori – siūlau kreiptis į LAS Klaipėdos apskrities organizaciją – kaip į konkurso organizatorius, su prašymu ginti jūsų interesus. Nes kol kas yra išklausyta tik viena pusė – tai yra užsakovas. Kuris teigia, kad atsisake su jumis dirbti dėl to, kad jūs negalite pabaigti darbo, be to firma bankrutavo. Taigi, kol jūs nesikreipėte pagalbos, nėra pagrindo jums padėti. Taip pat labai siūlau sudalyvauti sekančiame “ekspertų tarybos posėdyje” kai bus svarstomas jachtklubo projektas.

  22. Ar negeda naudoti “Google Sketchup” fotkiu renderinimuj? Labai leva architektu firma turi buti…

  23. Jei taip atrodys kaip paveiksluose, gal ir nieko, tačiau bijau, kad tų 14 669 905,00 Lt užteks kokiems 4-5 namukams, krantinės Lietuvoje brangu rekonstruoti

  24. Padėkosiu už išsamų atsakymą – jis vertas būtų iškelti atskirai ir gal net atskiros temos su komentarais. Beje, pastebėsiu, kad ten ne jachtklubas, o marina – tai du skirtingi dalykai.

    Mano galva, sprendžiant iš pateiktų citatų apie ten vyravusią tradicinę architektūrą, tai reiktų ne tuos namukus ręsti, o kažką art deco arba neo-klasicizmo stiliaus. :)

    Kas dėl degalinės… Na, marinos operatoriai gal gali pasirūpinti cisterna ant ratų ir skaitliuku? Reikalui esant tiesiog privaroma per leistiną atstumą arčiau ir išvedama ilga žarna – taip daroma ir kituose kraštuose, kur irgi yra apribojimai dėl ekologijos ar istorinio kraštovaizdžio reikalavimų. Nes vaikščiojimas su kanistriukais atrodo kiek juokingai, kaip sovietmečiu su “trilitriakais“ pilstomo alaus (kas pamena?) – kavinė bent jau leidžiama, kiek matau.

    O apie kolegą, kuris pabėgo su projektu… Na, kažkada J.P. Morgan, buvęs ir NYC jachtklubo komodoru, pasakė: “you do business with anybody but go sailing with gentelmen only”.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *