Spaudos apžvalga (I)

Jūsų dėmesiui ne visai kompetetinga ir ne visuomet objektyvi lietuviškos spaudos ir tinklaraščių apžvalga. Apie tai kas įdomu Vėjopamušalams buriavimą, jūrą, laivus.

Dingusio trimarano paieškos paskatino „Klaipėdą“ pasidomėti technine lietuviškų jachtų būkle straipsnyje „Netvarkingomis jachtomis – per jūras“. Ir problema čia ne su Lietuvoje registruotomis ir plaukiojančiomis, o su užsienyje įsigytomis padėvėtomis pigesnėmis jachtomis, kurių nepažįsta (ar nenori pažinti) naujieji savininkai.

Tiesa, kai kuriems nuotykių ieškotojams pasiseka. „Ekstra“ pakalbino Audrių Daunį ir straipsnį pavadino skambiai „Jūrų įkaito gyvenimas – lyg iš nuotykių romano“. Vėjopamušalai turi įtarimų, jog dalis nuotykių pagrąžinta, o spalvos sutirštintos. Bet straipsnyje pacituotas norvegų dienraštis, matyt, arti tiesos – „Du nevispročiai lapkričio mėnesį nori nusižudyti Šiaurės jūroje ir niekas negali jų sustabdyti“. Čia jau jokiomis techninėmis patikromis nė nekvepia.. Mes diagnozių tikrai nenustatinėjame – tiesiog visi nuotykiai panašūs į didelę avantiūrą. Kaip ten bebūtų – linkime jam sėkmės!.

Lyg rudens lietus pasipylė informacija apie naujas prieplaukas ar krantinių atstatymus. „Vakarų ekspresas“ pasikapstė, kaip vyksta Dangės krantinių ir Pilies uostelio rekonstrukcijos darbai ir kodėl „18 milijonų Danės krantinėms tikimasi gauti iš valstybės“.

Gera žinia iš pamario – Uostadvaryje jau atidaryta naujoji prieplauka. „Tai yra 53 m ilgio stacionari, kur gali švartuotis iki penkiolikos laivų, ir 60 m ilgio mobili su 16 vietų mažiesiems laivams keleivinės krantinės. Prieplaukoje įrengtas motoriniams laivams į vandenį nuleisti ir iškelti skirtas slipas, 28 vietų automobilių stovėjimo aikštelė, kolonėlės užterštiems vandenims iš laivų išsiurbti. Šioje prieplaukoje dar žadama įrengti kilnojamąją laivų degalinę, geriamojo vandens ir elektros tiekimo sistemas.“ Buriuojantiems Kuršių mariose atsiras dar viena jauki vieta švartavimuisi. „Klaipėdoje“ minimi ir kiti vystomi prieplaukų ar jachtų uostų projektai.

Šią savaitę atidaryta prieplauka ir Drevernoje. Naujoji prieplauka yra 260 metrų ilgio, prie jos gali tilpti 30 laivų. Greta įrengtas slipas, šešių tonų keliamosios galios kranas, 20 vietų automobilių stovėjimo aikštelė, pastatytas 156 kv. m. elingas. Išplėtota infrastruktūra: įrengtas apšvietimas, vandentiekis, kanalizacija. Visas šis grožis kainavo 17 mln. europietiškų litų. Plotume rankomis jei ne vienas ‘bet’ – gylis prie krantinių, kur išvalytas dumblas, apie 1,8 m., tuo tarpu kiek toliau – mažiau nei metras. Ir jei tai tikrai tik pirmas žingsnis, kaip rašo „Vakarų ekspresas“, tai nekantriai seksime būsimus ėjimus, nes dienraštis teigia: „Ne visos savivaldybės yra patenkintos kad ir Europos Sąjungos lėšomis pastatytomis prieplaukomis, nes jų eksploatavimas gula ant jų pečių. Nesuderinus privataus verslo, savivaldos ir valstybės interesų, ir nauja moderni prieplauka gali tapti nereikalinga, o gera idėja nesulaukti atsako“. O gal kada nors bus sudrumsta ir Vilhelmo kanalo ramybė?

Paminėta Dangės krantinių rekonstrukcija svarbi ir dėl kitais metais į Klaipėdasuksiančios „The Tall ShipsRaces Baltic 2009″, o „Lietuva“ – tarptautinės regatos šauklė“. Straipsnis ne tik apie didžiųjų burlaivių regatą, o apie „Lietuvos“ įgulą, kuri šiais metais tikrai nusipelno pagyrimo.

Andrius Varnas tęsia savo kelionę aplink pasaulį – šiuo metu Baskijoje, kur jam sukako 55 metai. Sveikiname!

Tuo tarpu kiti tautiečiai plaukia tyliai ir apie savo žygius neskelbia. Nes per Atlantą plukdo ne sveikinimus Pasaulio lietuviams artėjančiokstantmečio proga, o 800 kg kokaino. Kontrabandinė tradicija dar gyva!

Na ir pabaigai perspėjimas – būkite budrūs, nes jie nesnaudžia – šįkart „Žvejai paspendė spąstus lenkų buriuotojams. Kas sekantis?

Gero vėjo Jums rudeninėse regatose!

Ar šiomis dienomis nepastebėjome įdomios informacijos? Siųskite drąsiai nuorodą čia.

More Stories
Jie buriuoja greitai, labai greitai