Volvo Ocean Race

Prieš savaitę Pamušalus maloniai nustebino kaimynas Vycka, kuris prakalbo apie Volvo Ocean Race (VOR). O juk jis pripažįsta tik sekmadieninį formulės televizorių.. Bet geriau pagalvojus, ar tai turėtų stebinti? VOR – bene didžiausias buriavimo renginys pasaulyje, o atsižvelgiant į jachtų greičius – tikriausiai technologiškai sudėtingiausios buriavimo varžybos.

2006-2007 metų Volvo Ocean Race regatą kompiuterio monitoriuose stebėjo daugelis Lietuvos buriuotojų. Pamenate tuos įspūdingus vaizdelius, kuriuose jachtos pilnomis burėmis skrodžia vandenynų bangas, staiga pasiveja priekyje esančią bangą, į ją įneria, šiek tiek sulėtėja ir staiga užšokusi ant kitos bangos vėl įsibėgėja iki mums neregėtų greičių? Tuomet turbūt niekam nekilo klausimų dėl įgulų meistriškumo. Šią regatą vadina buriuotojų Everestu, tačiau ar nėra taip, kad Everestas yra alpinistų Volvo Ocean Race?

2008 m. rudenį VOR startuoja vėl. Šiuo metu į regatą užsiregistravo 5 komandos, prie starto linijos rikiuojančios 7 jachtas. ERICSSON RACING TEAM ir TELEFONICA komandos įregistravo po dvi jachtas tokiu būdu siekdamos sukurti geresnę treniruočių ir, žinoma, varžybų kampaniją.

Matyt profesionaliausia komanda šiose varžybose – ERICSSON RACING TEAM. Komandos vadovai po 2006 m. nesėkmės, kuri daugiausia buvo įtakota įgulos formavimo problemų, surinko jungtinę komandą, vienijančią senąją įgulą ir įvairius savo srities specialistus iš kitų komandų. Pirmąja jachta plauks buriavimo profesionalai, o antrąja – jaunimo įgula surinkta iš Šiaurės šalių buriuotojų. Pamušalus suintrigavo gandai, kad buriuotojai iš Lietuvos irgi galėjo tapti šios įgulos nariais, tačiau dėl nežinomų priežasčių šios minties buvo atsisakyta. Tikėkimės tai neparodo pasaulio buriuotojų požiūrio į Lietuvos sportininkus?

Pirmą kartą šioje regatoje debiutuoja PUMA komanda. Plačiai žinomas brand’as tokiu būdu pristato buriavimui skirtos aprangos liniją. JAV atstovaujanti PUMA komanda jau kuris laikas treniruojasi su savo nauja ir įspūdingai atrodančia jachta. Jei PUMA sėkmė bus bent perpus mažesnė, nei šios komandos dėmesys skiriamas žiniasklaidai ir PR’ui, tai ši komanda be abejonės nugalės. Visgi laimėjimai viešųjų ryšių srityje ne visuomet nulemia pergales sporte.

Ankstesnėje regatoje išsiskyrė komanda sugebėjusi pasipriešinti absoliutiems regatos nugalėtojams olandams. Kalba čia apie ispanų MOVISTAR (šiais metais pakeitusią pavadinimą į TELEFONICA). Šiemet ji startuoja dviem jachtomis. Sunku pasakyti, kaip būtų susiklosčiusi praėjusi regata, jei MOVISTAR nebūtų nuolat kamavusios įvairios techninės problemos. Viename iš etapų dėl kylio gedimo įgula buvo priversta palikti jachtą, nes joje pasilikti buvo nesaugu. Po šio įvykio komanda dalyvavimą varžybose nutraukė. Praėjusių metų patirtis parodė, kad pergalę šioje regatoje didžia dalimi lemia geras techninis pasiruošimas. Su tuo susijęs ir dviejų jachtų statymas. Taigi buriuotojai turi galimybe išmėginti bandomąjį laivą, treniruotis ir pamatę technines klaidas jas ištaisyti antrosios jachtos statymo metu. Šiuo keliu pasekė ir jau minėta Ericsson komanda.

Internetinėje erdvėje ir žiniasklaidoje turbūt daugiausia dėmesio sulaukia buriuotojai iš Rusijos. TEAM RUSSIA pasivadinusi komanda prieš kelias dienas į vandenį nuleido neregėtų formų jachtą. Projektuojant ją buvo atsižvelgta ne tik į jachtų projektavimo subtilybes, bet ir motorinių laivų specifiką. VOR dalyvaujančios VO 70 klasės jachtos praeitos regatos metu parodė, kad gali plaukti tokiu greičiu, kokiu jokios jachtos iki tol neplaukė. Dėl šios priežasties projektuojant jachtą kai kurios korpuso formos primena greitaeigį katerį. Visgi neaišku ar revoliucinė korpuso forma pagelbės komandai tokiu skambiu pavadinimu, nes tuo metu kai kitos komandos laiką leido jūroje, TEAM RUSSIA buriuotojai keliavo po Austrijos kalnus. Juk „čempionams treniruočių nereikia“!

Penktoji komanda šioje regatoje – tai konsorciumas GREEN TEAM. Komanda labai šykšti informacijos apie save, neafišuoja pasirengimo. Žinoma tai, kad šiuo metu JAV suprojektuota jachta yra statoma Kinijoje. Intriguoja ir faktas, kad GREEN TEAM jachtai vadovaus britas Ian Walker, kuris buriavimo pasaulyje žinomas, ne kaip patyręs vandenyno kapitonas, o kaip olimpiados laimėtojas. Kaip teigia pats buriuotojas, jam nuolat reikia iššūkių, o buriavimas vandenynuose yra didžiausias iššūkis kokio jis gali sulaukti. Viešai skelbiama, kad šios jachtos dalyvavimas regatoje yra tiesiogiai susijęs su tuo, kad regata sustoja viename iš Airijos uostų. Neoficialiai kalbama, kad regatos etapai prasideda ar baigiaisi vienoje ar kitoje šalyje tik tuo atveju, jei kuri nors komanda atstovaują tą šalį. Dėl šios priežasties regatoje startuoti buvo paskatinti ir buriuotojai iš Rusijos. Miestai kuriuose sustoja VOR dalyviai sutraukia labai daug žiniasklaidos dėmesio, į juos stebėti regatos startą, finišą ar kitus šalutinius renginius atvyksta tūkstančiai žmonių iš viso pasaulio. Tikimasi, kad milijoninė Rusijos injekcija į VOR biudžetą padės unikaliam Sankt Peterburgo miestui pritraukti daug turistų. Bet ne mažiau svarbi ir Volvo Ocean Race rėmėjų galimybė įžengti į milžinišką ir potencialią didžiosios mūsų kaimynės rinką.

Lieka tik su nekantrumu laukti spalio mėnesio ir VOR pirmojo etapo starto Ispanijoje. Ir tik tuomet, po regatos starto, galėsime spręsti apie tikrąjį buriuotojų pasirengimą.

5 thoughts on “Volvo Ocean Race”

  1. Kiek man teko girdėti, tai didžiausios ir prestižiškiausios buriavimo varžybos pasaulyje yra “American Cup” regata.

  2. Volvo Ocean Race ir america’s cup tai iš principo skirtingos varžybos. Žiniasklaidos dėmesio gal ir daugiau sulaukianti Amerikos taurė technologiškai yra gal net paprastesnė. VOR vyksta vandenyne, o amerikos taurė vksta pakrantėse. VOR etapai vyksta savaitėmis amerikos taurės etapai vykta kelias valandas.

  3. Taip jau yra, kad vieniem svarbesnis VOR, kitiem – AC. Bet aiškėja ir kita tendencija, kad pastaruoju metu America’s Cup virto ne buriuotojų, o juristų varžybomis.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *