Spaudos apžvalga (IV)

kelių savaičių skaitinių aplankas – apie tai ką įdomaus aptikome:

Pradžiai nedidelis pasiteisinimas, kodėl Vėjopamušalai nutylėjo „Ambersail“ išplaukimo šurmulio metu. Visų pirma – aplink ir taip pilna informacijos, todėl net nėra prasmės mesti čia visas nuorodas. Tam yra Google. Didžioji dalis visų publikacijų – tingus pranešimų spaudai perrašymas. Ir kartoti juos nematome prasmės. Nesame šio projekto skeptikai ar kritikai. Organizacinis darbas – įspūdingas. O tokios promo kampanijos kaip „Vienas vardas – Lietuva“ mūsų buriavime dar nebuvo. Taigi kol neturime tikros ir subjektyvios informacijos besidomintiems galime nurodyti du interneto šaltinius: www.1000odiseja.lt ir http://arbusis.lt. O po pirmojo „Ambersail“ žygio etapo prie šios temos dar grįšime.

Kita, jau kiek pasenusi naujiena apie pasibaigusį „Švyturio RS-280“ buriavimo čempionatą. Galutinė įskaita po 9 etapų (vieta; jachta; baudos taškai):

1. „Arabela“ 52
2. „Raganosis“ 56
3. „Levante“ 131
4. „Horn“ 137
5. „Knygų klubas“ 140
6. „Tornado“ 150
7. „Alfeta“ 167
8. „YOMAYO“ 228
9. „Barta“ 229
10. „Karamba“ 242
11. „Marsanta“ 254

Tai kaip čia su tuo RS-280 competitiveness konkurencingumu, ar kas nors abejojo dėl pirmųjų vietų laimėtojų? Ir kažkaip keista, kad sportiškiausias Lietuvos buriavimo įvykis iki šiol neturi savo interneto svetainės.

„The Tall Ships’ Races Baltic 2009“ paskelbė 300 dienų atskaitą iki renginio Klaipėdoje. Apie šią regatą rašoma ir kitame straipsnyje „Septynios dienos su Lord Nelson“. Šiaip būtų eilinis jaunos merginos buriavimo patirties aprašymas, jei ne viena aplinkybė – „Lord Nelson“ yra vienintelis pasaulyje burlaivis pilnai pritaikytas neįgaliesiems: nuo keltuvų vežimėliams iki prietaisų, kurių pagalba laivą gali vairuoti neregintys. Gražus ir kilnus burinio laivo panaudojimo tikslas.

Klaipėdoje nuo baro kėdžių pakilo mažųjų „Pajūrio laivų“ asociacija ir ultimatyviai trinktelėjo kumščiu į Mero stalą: „Mažųjų laivų savininkai jau ketino užstatyti savo laivus ir taip blokuoti Pilies uostelio rekonstrukcijos darbus, tačiau tai padaryti jiems sutrukdė pasukamasis tiltelis. Tačiau jie ir toliau neatsisako ketinimų imtis drastiškų priemonių, nes prie Europos Sąjungos lėšomis gražinamų krantinių jiems nebeliko vietos“. Kastyti, nenukelk tiltelio, nes jis jau strateginės reikšmės objektas!

Išskirtinis pastarųjų savaičių skaitinys – Venanto Butkaus straipsnis „Jūrų velnias: tiesa ir legendos“. Apie vokiečių jūrininką ir rašytoją marinistą,  Feliksą Grafą fon Luknerį (1881–1966), kuris turėjo „Jūrų velnio“ pravardę. Spalvinga biografija, ir puikus Venanto pasakojimas – rekomenduojam.

More Stories
„Playing for Success“ arba lenktynės su laiku