„Ambersail“: trumpos istorijos

Pamušalas grįžo namo. Jau keikia Klaipėdietišką darganą, lyg nebūtų pats vos prieš savaitę murkdęsis šaltame Atlante. Ir kol įspūdžiai dar gyvi, sėdam prie vyno stiklo ir kalbam apie tai kas dainon – oficialiuos pranešimuos nesudėta.

Pirmasis klausimas – apie nutikimą ir žinią, kuri išgąsdino pirmojo etapo įgulų artimuosius. Tai pranešimas apie apie nevaldomą jachtą. Savo mintis apie šį nutikimą jau aprašė arbusis.lt. Tai kas gi ten iš tikrųjų nutiko?

Tie kas buriuoja žino, kad bet kokia didesnė problema nekyla staiga, tuščioje vietoje. Taip ir ši – prasidėjo daug ankščiau. Tuomet kai nutrūko dirželis, jungiantis variklį ir vandenį į balastinius tankus pumpuojančią pompą. Taigi, „Ambersail“ liko be balastinių vandenų. O be balasto ši jachta daug, labai daug jautresnė. Ir jos vairavimas tampa ypač sudėtingas. Tuomet plaukdami laukėme vėjo pastiprėjimo. Viskas ir klostėsi pagal prognozę. Pradėjo lynoti. Visiems tapo aišku, kad netrukus pradės stiprėti vėjas. Didžioji dalis įgulos nusileido į jachtos vidų tam, kad apsirengtų neperšlampamus drabužius. Tuo pat metu vėjas staiga pastiprėjo ir pakeitė kryptį, jachta pradėjo svirti į šoną ir kaip įprasta – kilti į vėją. Vairininkas stengėsi atkristi, kiek persistengė ir nutrūko vairo pasukimo ribotuvas. Vairas buvo persuktas per daug ir nuo šturvalo ašies nukrito grandinė. Kaip buvo rašoma oficialiame pranešime spaudai ir rodoma televizijoje, įgula nedelsdama nuleido bures ir pradėjo remontuoti vairo mechanizmą.

Kas šio incidento kaltininkas? Manau, kad jei būtų praleista daugiau laiko testuojant jachtą – šio incidento būtų išvengta. Niekas tiksliai nežinojo, kad tuo metu vairavęs įgulos narys toks stiprus, o jachta be balastinių vandenų tokia jautri.

More Stories
Iš jūrininko, kuriam nepavyko, dienoraščio…