Ar finansų krizė paskandins regatas?

Finansinės krizės audra neaplenkia ir buriavimo. Tokiu būdu, kokio ir buvo galima tikėtis – senka rėmimo lėšos buriavimo renginiams ar buriuotojų komandoms. Ir pavyzdžių toli ieškoti nereikia. Praėjusiais metais startavusi „Sony Baltic Open Regatta“ liko be pagrindinio „Title Sponsor“. Nors kaip sakė Nidoje sutiktas šios regatos organizatorius Ilgonis Balodis, šio rėmėjo pasitraukimo priežastys – pasikeitusi „Sony“ marketingo strategija Baltijos šalyse. Kaip ten bebūtų, surasti naują rėmėją latviams nebus taip paprasta. Belieka palinkėti sėkmės ir tikėtis jog „Baltic Open Regatta“ įvyks paskelbtomis datomis – birželio 6-13 dienomis. Beje, Ilgonis prasitarė apie ketinimus 2010 metais į šią regatą įtraukti ir Sankt Peterburgą, kuris panašu kad tampa „most wanted“ uostu Baltijoje.

Santykinai nauja regata „Baltic Sprint Cup“ startavo 2005 m. su ženklia D’n’B NORD (tuometinio Nord LB) parama. Ši parama išliko iki šių metų, kai dėl finansinių sunkumų bankas nutraukė rėmimą. Kita vertus, „Baltic Sprint Cup“ sugebėjo susikurti tokią reputaciją (daugelyje spaudos leidinių įvardijama kaip geriausia regata Baltijos jūroje), kad šis praradimas neturėtų būti fatališkas. Jau paskelbti šių metų regatos etapai ir uostai. Klaipėdos tarp jų nėra, nepaisant labai aukštai įvertinto šios regatos priėmimo mūsų uoste. Organizatorių pageidautos datos sutapo su „The Tall Ships Races Baltic 2009“ renginiais Klaipėdoje. O du tokio lygio renginiai matyt per didelė našta Klaipėdai. Įdomu tai, kad 2010 m. „Baltic Sprint Cup“ starto uostu įvardijamas tas pats Sank-Peterburgas. Ir būtų apmaudu, jei ši regata negrįžtų į Klaipėdą, nebelikus ir D’n’B NORD Lietuvos padalinio paramos. Nes jos organizavimo kokybė ir sportinis lygis labai aukšti. Vėjopamušalai vienoka arba kitokia forma dalyvavo ne vienoje tarptautinėje regatoje, ir galime drąsiai teigti, kad pastaroji išsiskiria organizavimo profesionalumu ir dėmesiu buriuotojams. Kartelė užkelta labai aukštai, ir kaip ją išlaikyti be užtikrinto finansavimo – galvosūkis „Baltic Sprint Cup“ tėvams – Sail&Race komandai (apie šių metų regata gana gerai nupasakota Yacht-TV reportaže).

O kas laukia Lietuvos regatų? Visų pirma „Kuršių marių regatos“? Ar susitraukę sponsorių biudžetai neatsilieps kokybei? Šiuo atveju kelių pop koncertų atsisakymas būtų mažiausias blogis. O ar nenutiks taip, kad dėl suveržtų diržų jachtų savininkai ir buriuotojai nedalyvaus ilgose, daug išlaidų reikalaujančiose regatose (KMR, EŽK, BSC, BOR). Visgi mažesnių, taip vadinamų „klubinių“ regatų veiklai, tai neturėtų daryti didelės įtakos, nes jos palaikomos išimtinai entuziastų darbu.

More Stories
Toliau nuo kranto – arčiau savęs