Gyva istorija – “Rolex Sydney Hobart”

Absoliutus regatos nugalėtojas, jachta "Quest"
Absoliutus regatos nugalėtojas, jachta "Quest"

Elegantiškas gafelinis kuteris, kurio denyje nuolat girdisi atidaromų šampano butelių garsas; aplamdytas plieninis burlaivis visai neseniai tyrinėjęs Antarktidą; maxi jachtos iš įvairiausių pasaulio šalių; mažytis polutonikas su drąsiu ir, kaip atrodo šiandien, juokingu užrašu ant transo. Tuo pat metu, greta plūduriuoja moderni, tikriausiai visas geriausias technologijas suvienijanti okeaninių varžybų jachta ir 30 metrų ilgio lenktyninė super-jachta.

Ką visa tai turi bendro?

Visos šios jachtos absoliučiai ar pagal perskaičiuotą laiką, viso laivyno įskaitoje arba grupėje yra laimėjusios kasmetinėje “Rolex Sydney Hobart” Regatoje, kuri pasaulio buriuotojų bendruomenėje lyginama su “Fastnet” regata Didžiojoje Britanijoje ir „Newport to Bermuda“ regatoje Jungtinėse Amerikos Valstijose. Per kelias ateinančias dienas dar kelios jachtos papildys aukščiau minėtų jachtų draugiją.

Per savo 63 metų istoriją “Rolex Sydney Hobart” regata tapo vienu svarbiausiu Australijos sporto renginiu. Joks kitas buriavimo įvykis pasaulyje (žinoma išskyrus “Volvo Ocean Race” ir “Americas Cup“) nesulaukia tiek daug žiniasklaidos dėmesio.

Per visus šiuos metus australų regata padarė didžiulę įtaką jūriniam buriavimui visame pasaulyje. Patirtis įgyta per šiuos metus leido patobulinti varžybų komunikaciją, jachtų saugumą, jachtų konstrukciją, bei pakeisti jachtų stabilumo ir kitokius standartus. Net regatos internetinis puslapis buvo ne kartą pripažintas kaip pavyzdinis kitoms regatoms.

Ši regata, tai įgulos ir technikos egzaminas
Ši regata - įgulos ir technikos egzaminas

“Rolex Sydney Hobart” regata – klasikinė, ilga jūrinė regata, kuri priskiriama pirmai ISAF saugumo kategorijai. Tikriausiai vienintelė lietuvių jachta atitinkanti šios kategorijos reikalavimus yra šiuo metu netoli varžybų dalyvių esanti „Ambersail“. Dėl regatos populiarumo jau nuo 1950 metų, kuomet pirmą kartą jūrinėse varžybose startavo iš stiklo pluošto pagaminta jachta, šioje regatoje išbandomos įvairios inovacijos buriavimo sporte. Pradedant jau minėtu stiklo pluoštu ir baigiant vartomais falškyliais. Galima sudaryti ilgiausią sąrašą sprendimų, kurie pirmą kartą buvo išbandyti sudėtingomis šios australų regatos sąlygomis.

Po itin sunkios 1998 metų regatos, kurios metu didžioji dalis jachtų finišo nepasiekė, o trečdalis jachtų apskritai buvo paliktos jūroje, bent 50% įgulos narių (ir būtinai kapitonas) privalo būti išklausę „Sea Safety Survival“ kursus. Šių kursų metu buriuotojai praktiškai mokosi išskleisti ir sulipti į gelbėjimosi plaustus, treniruojasi atversti plaustą jam apvirtus. Kursų metu išdėstoma ką daryti audringoje jūroje esant plausto viduje bei kiti išlikimui  jūroje būtini dalykai. Deja, tokie kursai Lietuvoje nerengiami.. Manom ne vienam buriuotojui plaukiančiam į jūrą tokie kursai nepakenktų.

Šiuo metu startavusioje “Rolex Sydney Hobart” regatoje viena jachta jau buvo palikta. Jos įgula persėdo į kitą jachtą. Tikimės, kad daugiau tokių incidentų šios regatos metu nebus. Daugiau apie regatos rezultatus rašo mūsų kolega “Arbušis“.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *