VOR: po pirmo etapo

Daug mūsų kolegų sekė Volvo Ocean Race kasdien – tikrindami jachtų pozicijas, naujienas ir filmuotą medžiagą. Bet žinome, jog yra ir tokių, kurie dėl laiko stokos arba kitų priežasčių negalėjo to daryti. O gal dalis tik dabar prisijungė prie VOR fanų būrio. Taigi, kas vyko I etape ir kuo jis įdomus?

Volvo Ocean Race gerbėjai tikriausiai žino, kad jachta laimėjusi pirmąjį varžybų etapą dažniausiai laimi ir likusius regatos etapus. Žinoma, tai tik statistika, kuri buriavime nėra visiškai patikima. Bet simboline prasme, tai tikrai labai svarbus pasiekimas pirmajį etapą laimėjusiai “Ericsson 4” komandai.

Startavusios iš Alicante jachtos patraukė į greta Brazilijos esantį tarpinį finišą. Kai VOR laivynas pasiekė “arklių platumas” visą savo meistriškumą ir sugebėjimus galėjo parodyti šturmanai/taktikai. Jau vien dėl to, kad šiose platumose vėjai yra labai permainingi ir nepastovūs. Kaip teigė “Ericsson 4” šturmanas, šios regatos I etapas yra visiškai nestandartinis. Jokie išskaičiuoti ir išbandyti modeliai neveikia.

Nepaisant to, į priekį išsiveržė ir tarpinį finišą pirmoji pasiekė “Green Dragon” įgula, nes vadovavosi senu, geru ir laiko patikrintu principu  – “Arklių platumas greičiausiai įveiks ta jachta, kuri bus piečiausiai”. Kol konkurentai kovojo su ciklonais, anticiklonais ir škvalais, “Green Dragon” kirto arklių platumas ir šviežaus vėjo genama tarpinį finišą pasiekė pirma.

Pagrindinis VOR žavesys yra ne taktinėse kovose ties pusiauju, o sunki kova audringuose vandenynuose. VOR jachtos akis į akį susidūrė su vandenyno galia, kai pasiekė riaumojančiomis vadinamas, 40 platumas. 30-40 mazgų vėjas, lyg kalnai stačios bangos ir 500 kv. metrų genakeris. Jau esame rašę apie tokį buriavimą ir nuoširdžiai prisipažinsime – baltai pavydime VOR dalyviams buriuotojams. Ištvermės, įgūdžių ir to nepakartojamo jausmo. Visgi buriavimas tokiomis įtemptomis sąlygomis turi savo kainą: “Telefonica Black” neteko vairo, “Green Dragon” prarado 2 genakerius ir “stuktelėjo į kažką”. “Ericsson 4” plaukė be vieno įgulos nario, kuris gavo traumą ir buvo išlaipintas dar Capo Verde salose. Įvairiausių gedimų patyrė praktiškai visos jachtos.

Visgi kodėl šį etapą laimėjo “Ericsson 4” vyrai? Priežasčių čia keletas. Visų pirma, jie daugiausia treniravosi lyginant su kitomis komandomis. Antra, jachtą besirengdami VOR jie nuleido pirmi, o tai reiškia, kad “Ericsson 4” komanda turėjo laiko sulaužyti viską prieš varžybas. Ir prie starto linijos išplaukti su regatai puikiai paruošta jachta. Trečia, “Ericsson 4” tai tikrai profesionali ir šauni jūrininkų įgula. Už kurią sergam ir mes.
Džiugu, kad šis pirmasis VOR etapas lūkesčių nenuvylė.

6 thoughts on “VOR: po pirmo etapo”

  1. mes tikimes is telefonikos komandos
    jiems pries akis dar devyni etapai ir in port reisai
    manau reikalai keisis
    be abejo eriksonai nustebino
    gal ir jiems atejo laikas sekmei
    linkiu sekmes sirgaliams
    visgi labai realu nulekti i stoholma birzeli

  2. Niu ash tai kazhkodel uzh braliukus skandinavus (aishku kiek ten tu shvedu yra toj komandoj ) :)
    Bitlai! Prashomem mumis uzhrezervuoti vieta Tojanoje kelionei y Stockholma! Jamam pasiulyma ir dzhiovinam suchorius!
    PAgarbiai

  3. taigis eriksonai kylius pagerintus tiuninguoja vienas jau baudos gavo
    matyt ir kita reiktu prikirpt nelektu taip greit
    ispanai dar parodys

  4. na, kol kas baudos taškus gavo ir kylį keičia tik Ericsson 3. Greičiausiai su Ericsson 4 viskas tvarkoj, nes kitu atveju jau būtų nusodinti.

  5. taigis
    tikekimes ir telefonikos atsigaus
    ypach trumpuose etapuose
    palei azija ir grizimo nuo anglijos
    aisku eriksono greitis ir paros rekordas nekvestionuojamas
    dziugu kai tokie greiciai demonstruojami
    linkiu visiems
    garbingos kovos
    o mums komandu gerbejams maloniu ziniu is vor

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *