Categories
Regatos

VOR: po pirmo etapo

Daug mūsų kolegų sekė Volvo Ocean Race kasdien – tikrindami jachtų pozicijas, naujienas ir filmuotą medžiagą. Bet žinome, jog yra ir tokių, kurie dėl laiko stokos arba kitų priežasčių negalėjo to daryti. O gal dalis tik dabar prisijungė prie VOR fanų būrio. Taigi, kas vyko I etape ir kuo jis įdomus?

Volvo Ocean Race gerbėjai tikriausiai žino, kad jachta laimėjusi pirmąjį varžybų etapą dažniausiai laimi ir likusius regatos etapus. Žinoma, tai tik statistika, kuri buriavime nėra visiškai patikima. Bet simboline prasme, tai tikrai labai svarbus pasiekimas pirmajį etapą laimėjusiai „Ericsson 4“ komandai.

Startavusios iš Alicante jachtos patraukė į greta Brazilijos esantį tarpinį finišą. Kai VOR laivynas pasiekė „arklių platumas“ visą savo meistriškumą ir sugebėjimus galėjo parodyti šturmanai/taktikai. Jau vien dėl to, kad šiose platumose vėjai yra labai permainingi ir nepastovūs. Kaip teigė „Ericsson 4“ šturmanas, šios regatos I etapas yra visiškai nestandartinis. Jokie išskaičiuoti ir išbandyti modeliai neveikia.

Nepaisant to, į priekį išsiveržė ir tarpinį finišą pirmoji pasiekė „Green Dragon“ įgula, nes vadovavosi senu, geru ir laiko patikrintu principu  – „Arklių platumas greičiausiai įveiks ta jachta, kuri bus piečiausiai“. Kol konkurentai kovojo su ciklonais, anticiklonais ir škvalais, „Green Dragon“ kirto arklių platumas ir šviežaus vėjo genama tarpinį finišą pasiekė pirma.

Pagrindinis VOR žavesys yra ne taktinėse kovose ties pusiauju, o sunki kova audringuose vandenynuose. VOR jachtos akis į akį susidūrė su vandenyno galia, kai pasiekė riaumojančiomis vadinamas, 40 platumas. 30-40 mazgų vėjas, lyg kalnai stačios bangos ir 500 kv. metrų genakeris. Jau esame rašę apie tokį buriavimą ir nuoširdžiai prisipažinsime – baltai pavydime VOR dalyviams buriuotojams. Ištvermės, įgūdžių ir to nepakartojamo jausmo. Visgi buriavimas tokiomis įtemptomis sąlygomis turi savo kainą: „Telefonica Black“ neteko vairo, „Green Dragon“ prarado 2 genakerius ir „stuktelėjo į kažką“. „Ericsson 4“ plaukė be vieno įgulos nario, kuris gavo traumą ir buvo išlaipintas dar Capo Verde salose. Įvairiausių gedimų patyrė praktiškai visos jachtos.

Visgi kodėl šį etapą laimėjo „Ericsson 4“ vyrai? Priežasčių čia keletas. Visų pirma, jie daugiausia treniravosi lyginant su kitomis komandomis. Antra, jachtą besirengdami VOR jie nuleido pirmi, o tai reiškia, kad „Ericsson 4“ komanda turėjo laiko sulaužyti viską prieš varžybas. Ir prie starto linijos išplaukti su regatai puikiai paruošta jachta. Trečia, „Ericsson 4“ tai tikrai profesionali ir šauni jūrininkų įgula. Už kurią sergam ir mes.
Džiugu, kad šis pirmasis VOR etapas lūkesčių nenuvylė.

6 replies on “VOR: po pirmo etapo”

mes tikimes is telefonikos komandos
jiems pries akis dar devyni etapai ir in port reisai
manau reikalai keisis
be abejo eriksonai nustebino
gal ir jiems atejo laikas sekmei
linkiu sekmes sirgaliams
visgi labai realu nulekti i stoholma birzeli

Niu ash tai kazhkodel uzh braliukus skandinavus (aishku kiek ten tu shvedu yra toj komandoj ) :)
Bitlai! Prashomem mumis uzhrezervuoti vieta Tojanoje kelionei y Stockholma! Jamam pasiulyma ir dzhiovinam suchorius!
PAgarbiai

taigis eriksonai kylius pagerintus tiuninguoja vienas jau baudos gavo
matyt ir kita reiktu prikirpt nelektu taip greit
ispanai dar parodys

na, kol kas baudos taškus gavo ir kylį keičia tik Ericsson 3. Greičiausiai su Ericsson 4 viskas tvarkoj, nes kitu atveju jau būtų nusodinti.

taigis
tikekimes ir telefonikos atsigaus
ypach trumpuose etapuose
palei azija ir grizimo nuo anglijos
aisku eriksono greitis ir paros rekordas nekvestionuojamas
dziugu kai tokie greiciai demonstruojami
linkiu visiems
garbingos kovos
o mums komandu gerbejams maloniu ziniu is vor

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *